Mäki ja lumi idea, oli mulla jo omassa päässä. Mutta sisko antoi sitten ideaa tähän muuhun koristukseen: jänöjussin mäenlasku....Ja siitä se sitten lähti.

Niin ja samalla tässä "juhlitaan" pojan S-kirjaimen löytymistä...siksi s:n muotoinen latu kulkee kakun poikki.

 

Kun pikkupojat suksillaan
laski mäessään,
            niin jänöjussi pensaastaan                   
katsoi ihmeissään.
Ja niin hän nauroi itsekseen,
kun joku lensi pyrstölleen,
niin huoleton, tuo leikki on
ja aivan verraton.


Jos mulla oisi sukset vaan,
kyllä näyttäisin,
mäkeä kuink' lasketaan
ja kaikki voittaisin.
Vaikk' hyppyri tuo katala
on mulla liian matala,
niin pilvihin mä hyppäisin,
heille näyttäisin

Mutt' orava tuo oksaltaan
hän silloin haastoi näin:
Sä pullistelet varmaan vaan,
Jussi ystäväin.
Et kyllä hyppää pilvihin,
mä vaikka sua auttaisin
ja vedon lyön, jos teet sen työn,
niin häntäni mä syön.

Jos Jussi vaikka yllättäis,
se mistä tiedettiin,
ja jotta kiista selviäis,
sukset hankittiin.
Ja kohta mäen huipulta
Jussi huutaa hurjana:
Pois alta vaan, nyt lasketaan,
en pelkää ollenkaan!

Ja niinkuin myrsky konsanaan
hän syöksyi alaspäin,
ei aavistanut ollenkaan,
ett' vois käydä näin:
Kas satakunta volttia
hän teki ilman holttia
ja vatsalleen hän kinokseen
näin lensi suksineen



Mutt' orava hän hymyili,
se oli miehen työ,
ja mulla säilyi häntäni,
en sitä vielä syö.
Kas muista, Jussi ystäväin,
ei pilvet ole maata päin,
sä usko vaan, kun neuvotaan
tai koeta uudestaan.

 

Pohjana on kaksi tavallista kääretorttupohjaa.

Täytteenä suklaa-nougatmousse tms.

2 prk flooravispiä

200g tuorejuustoa

1prk valion banaanijogurttia

1 tuplanougat suklaapatukka (sulatettuna)

100g tummaa suklaata (sulatettuna)

100g tummaa suklaata rouheena

ripsaus tomusokeria

                                                6 liivatelehteä

 

Päällä on mmf-taikina jonka alla jonkin sortin kreemi(voita, tomusokeria, loraus maitoa ,vatkattu). Koristeet marsipaania ja gumpastea.

 

Joo, ja tuota täytettä tuli niiiiiiiiin reilusti, että tein sit pikaisen keksipohja kakun siitä lopusta. (pieneen irtopohja vuokaan) Siitä kuvaa myöhemmin, kunhan sen saan koristeltua)